MAHFUZAN GADDAFI LUBIS AL-TAMARLI

ismi MAHFUZAN GADDAFI BIN MAHMUD, sedang menyambung pengajian di dalam Master in Syariah di UKM...

diriku seorang insan yang berjalan dimuka bumi Allah ingin mencari keredhaan Allah...diriku juga ingin mencari apa yang dikatakan sebagai ketenangan yang hakiki.....dan berada di dalam barisan harakah islamiah yang terus berjuangan menentang kebatilan yang berkuasa...

MERLIN: CHAPTER 3(LAST CHAPTER)

Posted by hararahizbullah Wednesday, May 19, 2010




salam, baiklah kita smbung perkongsian ilmu kita tntg MERLIN ini...


shbt2..jika kita menonton (LOTR)LORD OF THE RINGS, kita melihat bahawa Gandalf mengembara ke alam Hobbit dan bertemu makhluk aneh yang bertelinga panjang yang jelas menampilkan suasana alam jin. Jika dilihat di dalam MERLIN: SHAMAN, PROPHET MAGICIAN karya JOHN MATTHEWS dinukilkan:

"Kita sudah melihat bahawa Merlin memilih untuk menyendiri untuk membolehkan bebas mengekalkan usianya dan memelihara kesihatannya. Ini boleh dijelaskan di dalam perembunyiaan para raja yang berada di antara langit dan bumi. Merlin kelihatan mampu mengembara ke satu alam lain untuk beberapa ketika dan dia menyendiri lagi bagi mempersiapkan diri untuk kembali".


Merlin juga berkata-kata sebelum dia menghilangkan diri diri dan masuk ke alam hibernasi iaitu:

"Aku tidak akan ditemui lagi selepas ini...dan dalam masa yang sama aku tidak akan keluar, tidak sesekali akan aku keluar, dunia ini tidak sesuai untuk aku ketika ini dan bukan kerana ia besi dan bukan kerana ia kayu bukan kerana ia batu tetapi ia hanya udara dan tidak yang lain..tarikannya sungguh kuat sehingga ia tidak boleh dilepas pergi..tidak aku tidak akan sesekali keluar (dari persembunyiaan)..Aku mendoakan semoga tuhan melindungi King Arthur dan negaranya, begitu juga untuk rakyat seluruh dunia."(SIR GAWAIN di dalam THE ENGLISH MERLIN)..




MERLIN AKAN MUNCUL DI AKHIR ZAMAN

Sebelum ini kita bincangkan bahawa Merlin adalah lelaki yang bersakti dan amat berpengaruh di dalam zaman kegemilangan King Arthur di England ketika itu..IMRAN HOSSEIN di dalam bukunya JERUSSALEM IN THE QURAN pernah berkata bahawa negara Britian lah DAJJAL kan menyebarkan penipuan dan pembohongannya. Oleh itu, benarlah apa yang dikata beliau bahawa DAJJAL akan muncul di England kerana JOHN MATTHEWS di dalam MERLIN: SHAMAN, PROPHET MAGICIAN menulis:

"Merlin tidak akan mati bahkan dia tidak akan menzahirkan dirinya yang sebenar dan hanya akan muncul pada akhir zaman.."

"Diam di pergunungan utara...bercucuk tanam dan menjalankan urusannya sendiri. Dia dikenali sebagai seorang tua, tinggal berseorangan di selatan. Siapa dia dan dari mana dia datang, saya tidak boleh menceritakannya. Mungkin lagneda yang mengatakan dia berasal dari iblis ada kebenarannya. Saya tidak mahu tahu. Kami menggelarnya yang terawal kerana menurut kepercayaan bahawa atau keturunan gergasi adalah yang pertama sampai ke pulau ini. Namun mereka tetap menggelarnya si tua.

shbt2..lihatlah dengan hakikat yang dibentangkan bahawa ini bukan sekadar filem semata-mata atau drama atau sekadar epik atau propaganda Barat..tetapi ia adalah sejarah yang misteri dan aneh yang tertulis..Ia seperti perkara yang benar pada hakikatnya tetapi tersembunyi di dalam lipatan sejarah. Lipatan sejarah silam ini mengesahkan bahawa Merlin memang hidup bersama bangsa Eropah dan kemudian pergi tetapi tidak disebut sebagai mati. Ia hilang di dalam sejarah yang dibinanya sendiri dan berjanji akan kembali lagi. Kini seolah-oleh di menanti untuk muncul semula....
untuk akhirnya..segala apa yang betul atau yg salah tentang kisah Merlin ini, ana mintak maaf..takut2 apa yg ana kongsi ini salah..niat ana ingin menyampaikan ilmu yang ana rasa semua org perlu tahu khususnya kita sebagai khalifah allah..sumber tulisan ini juga ana ambil dari buku MEMBONGKAR MISTERI DAJJAL tulisan MUHAMMAHAD NURANI MAARIF...


inilah gambaran MERLIN yg dilukis oleh Alan Lee(pelukis Barat)

shbt2 kita doa bersama2 agar segala apa yang memberi keburukan, kecelakan kepada umat Islam di dunia dijauhi..Sekian sahaja dari ana untuk perkongsian ilmu yg cetek ini...insyallah selepas ini ana akan kongsi shbt2 tntg YAHUDI,sape yahudi ni, dari mana dia dtg sebenarya dan apa yng yahudi tlh lakukan dahulu dan masa kini kepada umat dunia ini..insyallah akan bertemu lagi andai jiwa dan roh yang dipinjam kan ini belum berpisah dari jasad,jk sudah terpisah rohku dan jasadku..maafkanlah segala kesalahan ku..salam kembara ilmu...HIDUP MATI UNTUK ISLAM..ALLAHUAKBAR..

0 comments

Post a Comment